Naturalny suplement diety dla każdego

 to nic innego jak szczepy pożytecznych drobnoustrojów, które mają dobroczynny wpływ na florę bakteryjną w naszych jelitach. Do najczęściej występujących probiotyków należą bakterie idrożdże probiotyczne. Probiotyki występują naturalnie w pożywieniu a także są dostępne w aptekach w postaci suplementów diety. Niezależnie od tego, jaki probiotyk wybierzemy, przed wyborem warto skonsultować się z lekarzem.

Probiotyk i jego wpływ na zdrowie

Wpływ bakterii jelitowych na nasze zdrowie do niedawna był niedoceniany. Obecnie temat dobroczynnej działalności probiotyków jest poruszany przez wielu dietetyków i specjalistów do spraw żywienia. Jakie więc korzyści może nam przynieść stosowanie probiotyków? Okazuje się, że bardzo wiele. Bakterie jelitowe:

  • wspomagają trawienie niektórych substancji odżywczych,
  • przyczyniają się do lepszego wchłaniania witamin i minerałów w jelitach,
  • chronią florę bakteryjną podczas zażywania antybiotyków,
  • zwiększają odporność organizmu,
  • mogą łagodzić objawy niektórych nietolerancji pokarmowych (np. laktozy),
  • obniżają poziom złego cholesterolu,
  • wspomagają proces odchudzania.

Probiotyk — gdzie go szukać?

Probiotyki występują naturalnie w wielu produktach dostępnych powszechnie na sklepowych półkach. Do najbardziej popularnych źródeł probiotyków możemy zaliczyć wszystkie przetworzone produkty mleczne takie jak kefir, jogurt maślanka, a także kiszonki – ogórki kiszone, kapusta kiszona i wiele innych. Probiotyki możemy również kupić w aptece w postaci suplementów diety. Na rynku występuje wiele firm, które oferują preparaty z różnymi mieszkankami bakterii. Warto przed wyborem skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, żeby jak najlepiej dobrać probiotyk do swoich potrzeb. Jednak nie jest to konieczne – probiotyki możemy bezpiecznie stosować na własną rękę. Należy pamiętać, że zakupiony preparat należy zawsze przechowywać zgodnie z informacją zawartą na opakowaniu, żeby zapewnić jak najdłuższą żywotność bakterii.

Dla kogo probiotyki?

Z dobroczynnej działalności probiotyków, mogą korzystać wszyscy. Nie występują w zasadzie żadne przeciwskazania medyczne, aby je stosować. Najwięcej korzyści wyniosą jednak osoby zmagające się z takimi dolegliwościami jak bóle brzucha, częste biegunki lub zatwardzenia, czy wahania masy ciała. Probiotyki świetnie się sprawdzą jako suplement w diecie osób odchudzających się. Są również nieocenionym wsparciem dla naszych jelit podczas kuracji antybiotykowej. Ostatnimi czasy mówi się nawet, że mogą być pomocne w walce z depresją. Dobrze dobrany probiotyk stanowi doskonałe działanie profilaktyczne, które powinien podejmować każdy z nas w trosce o swoje zdrowie.